PENDIRIANKU KEHIDUPANKU PERJALANANKU

myself

PENDIRIANKU

Aku dilahirkan dimuka bumi Allah ini untuk menjadi manusia yang ada pendirian yang sewajarnya. Aku ade pendirianku sendiri. setiap pendirianku yang ada dalam fikiranku semua yang baik sahaja aku inginkan. Tetapi, ciptaan Allah yang sempurna ini aku sia-siakan dengan mudah menghanyutkan diriku ke lembah lagha. Astagfirullah. Ampunilah aku Ya Allah. Jadikanlah aku muslim yang beriman dan betaqwa kepada mu. Tetapkan lah pendirianku yang baik sempurna. Lorongkan kan aku kejalan yang Kau redhai.

KEHIDUPANKU

Aku ditiupkan roh kedalam Jasad ku untuk hidup menikmati nikmat Allah. Aku wajib hidup dengan sebaiknya. Aku wajib menanam bunga wangian di dalam hidupku untuk aku menjalani kehidupan yang bahagia. Aku wajib membersihkan lalang-lalang dalam hidupku dari terus menghalang kehidupanku supaya aku tidak terus hidup dalam kerugian. Ya Allah sinarkan kehidupanku dengan cahaya darimu Ya Allah. Siramkan rezeki di bunga yang telah ku tanam supaya aku bahagia dalam kehidupan yang telah Kau berikan.

PERJALANANKU

Setelah aku berpendirian dan berkehidupan, 2 aspek ini kutemu di titik simpul perjalanan. Perjalanan yang terus bersimpul sekiranya aku tidak bijak melaluinya. Perjalananku akan dihalang dengan lampu isyarat merah di jalan raya. Lampu isyarat merah yang mempunyai nafsu amarah, dosa, penipuan, godaan dan banyak lagi bahan2 api neraka. sekiranya aku tidak bijak untuk berhenti dan mengatasi aku akan terus melanggar lampu isyarat merah itu dan akan memperoleh saman neraka di akhirat kelak. Ya Allah, sempurna kan akal ku dengan air suci supaya aku bijak memilih yang mane baik dan buruk dalam meneruskan perjalanan yang penuh dengan dugaan diakhir zaman ini.

Amin Ya Rabbalalamin….

Bermula lah penceritaan hidupku…

2 Responses so far »

  1. 1

    aien said,

    hebat permulaan cerita ini.. =]


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

