MADE BY…..

made by man_1

…Kemakmuran keamanan kemajuan negara lain dihancurkan…

made by god_1

…Subhanallah….

made by man_2

…Rakyat kebuluran…

made by god_2

…Subhanallah…

made by man_3

…Mencari kekayaan dunia dengan cara yang haram…

made by god_3

…Subahanalllah…

made by man_4

…Hidupan laut terkawal dibunuh…

made by god_4

…Subhanallah…

made by man_5

…Hidupan udara dibunuh…

made by god_5

…Subhanallah…

made by man_6

…Pencemaran alam…

made by god_6

…Subhanallah..made by man_7

…Kanak-kanak tidak berdosa menjadi mangsa…

Ermmmmmmmmmm….

Anda fikirkan…

Leave a comment »

JANGAN PERNAH BERUBAH

Hari ini… mengapa aku teringat kisah lame?

Hari ini… mengapa aku teringat kenangan pahit ku?

Hari dulu… adakah silap ku?

Hari dulu… adakah silap dia?

Hari ini dan dulu… aku mengharap masih ada ikatan persahabatan…

broken-heart

 

JANGAN PERNAH BERUBAH “ST 12 (Indonesia)”

 

Biarkan waktu teruslah berputar
Mencintai kamu penuh rasa sabar
Meski sakit hati ini kau tinggalkan
Ku ikhlas ‘tuk bertahan
Cintaku padamu begitu besar
Namun kau tak pernah bisa merasakan
Malah kini kau ucapkan selamat tinggal
Membuat keresahan
Reff:[*]
Meninggalkanku tanpa perasaan
Hingga ku jatuhkan airmata
Kekecewaan ku sungguh tak berarah
Biarkan ku harus bertahan
[**]
Jangan pernah kau coba untuk berubah
Tak relakan yang indah hilanglah sudah
Jangan pernah kau coba untuk berubah
Tak relakan yang indah hilanglah sudah
Back to Reff:[*] , [**]
Jangan pernah kau coba untuk berubah
Ku relakan yang indah dalam hatinyaBiarkan waktu teruslah berputar

Mencintai kamu penuh rasa sabar

Meski sakit hati ini kau tinggalkan

Ku ikhlas ‘tuk bertahan

Cintaku padamu begitu besar

Namun kau tak pernah bisa merasakan

Malah kini kau ucapkan selamat tinggal

Membuat keresahan

heart_break_05

Meninggalkanku tanpa perasaan

Hingga ku jatuhkan airmata

Kekecewaan ku sungguh tak berarah

Biarkan ku harus bertahan

Jangan pernah kau coba untuk berubah

Tak relakan yang indah hilanglah sudah

Jangan pernah kau coba untuk berubah

Tak relakan yang indah hilanglah sudah

heartbreak

Jangan pernah kau coba untuk berubah

Ku relakan yang indah dalam hatinya

Agak macam sedih…

Tapi..

Aku harus kuat…

Bak kata orang..

Masih ramai lagi perempuan leh cari..

Perempuan yang susah nak cari lelaki…

Sebab lelaki yang baik-baik (mcm aku..hehehehe) dah xde..

Comments (6) »

10 SITUASI LELAKI

 

Adam_1

 

 1. Bila si dia sibuk… … .. Jangan pula kamu terhegeh-hegeh meminta si dia menjemput kamu di tempat kerja ataupun menemani kamu pergi membeli-belah. 

2. Bila si dia ego… … . Jangan sesekali kamu mempersoalkan tentang keegoan bila sikap sebegini sedang menguasai dirinya. Lelaki amat payah utk mengakui dirinya ego sebaliknya berpendapat ianya ketegasan.

3. Bila si dia romantik… … .. Ajaklah si dia bersiar-siar di tepi pantai ataupun makan malam di bawah cahaya lilin sambil mengenangi saat-saat manis pertemuan pertama dan jgn lupa selit sekali perancangan utk masa depan bersama. 

wallpaper (32)

4. Bila si dia panas baran… … .. Jgn membuat sesuatu yg boleh menyemarakkan lagi perasaan marahnya. Cuba kamu berdiam diri dulu sampai kemarahan reda. 

5. Bila si dia penat… … . Jgn mengadu perkara ataupun bercerita ttg hal yg remeh. Dalam saat sebegini si dia hanya perlu rehat yg secukupnya dan jgn memaksa dia membuat sesuatu yg boleh menambah kepenatan. 

6. Bila si dia pentingkan diri sendiri… … … Cuba berterus-terang dan meluahkan rasa tidak puas hati kamu tentang sikapnya itu. Kamu patut bersikap terbuka dan memintanya supaya mengimbangi pendapat kamu juga. Jgn lupa utk bertoleransi antara satu sama lain.

adam dan hawa

7. Bila si dia mengongkong… .. Kalau kamu memberontak, pasti akan dimarahinya. Tapi kalau menurut saja katanya takut menjejaskan diri sendiri. Utk itu, kamu perlu berkata padanya utk membiarkan kamu membuat keputusan sendiri asalkan tidak menjejas hubungan kamu berdua.

8. Bila si dia selamba… … . Cuba tarik perhatian si dia. Contohnya membuat sesuatu yg boleh menarik minatnya. Orang yg selamba ini selalunya ingin kita yg memulakan dahulu. Oleh sebab itu, kamu patut merancang sesuatu bagaimana utk menarik perhatiannya.

9. Bila si dia curang… .. Jgn tuduh tanpa usul periksa. Jika benar si dia curang, bersemuka dan tanya dengan si dia mengapa bersikap begitu. Tapi kalau si dia tetap dengan keputusannya, eloklah kamu sendiri yg berundur dulu sebelum makin parah kelukaan hati.

10. Bila si dia lurus bendul… … Memang kamu boleh mengambil kesempatan ke atas dirinya tetapi jgn sampai memperlekehkan setiap tindak tanduknya. Kamu patut menjadi perangsang padanya dan mengatakan yg si dia mampu membuat keputusan sendiri tanpa mengharapkan org lain sangat

Umtuk perkongsian kepada kaum HAWA… hehe…

Comments (6) »

MODAL INSAN_2

Modal insan bukan untuk dicanang…

Modal insan lah yang hendaklah mencanang diri agama bangsa dan negara… Tapi tidak semua yang berjaya untuk memikir supaya menjadi modal insan… Modal insan mencari pelajar yang rajin cemerlang dan berketerampilan… Modal insan mencari pemimpin yang amanah dan berdedikasi.. Modal insan mencari ibu bapa yang bijak mentadbir anak-anak dan keluarga.. Modal insan mencari belia yang bersemangat juang kepada agama bangsa dan negara.. Modal insan mencari guru yang ikhlas mendidik anak muridnya sehingga berjaya.. Modal insan mencari insan yang beriman, bertaqwa, dan taat kepada Allah yang esa… Tapi apabila seruan modal insan di faktakan dimana-mana, buku, majalah media dan mana2 tempat lagi.. Sesetengah pihak sibuk memikirkan mengapa insan itu mengatakan modal insan… disebabkan hanya berbeza fahaman politik…

Sepatutnya segala perkara baik kita patut muhasabah untuk diri kita dahulu, kita tidak perlu menjaga ditepi kain orang lain dan cuba untuk memuhasabahkan diri orang lain.. sehingga orang lain tidak termuhasabah tapi kita bertan2 dosa memperkata orang itu… aduhai…

Leave a comment »

MODAL INSAN

800px-Flag_of_Malaysia.svg

“Untuk membangunkan modal insan, kita mahu memberi ilmu pengetahuan yang secukupnya, kita mahu mendidik merka menjadi bangsa yang berpekerti mulia, mempunyai hemah yang tinggi, berjiwa besar, cintakan negara dan mereka juga mempunyai kekuatan jasmani dan kekuatan rohani.

kita mestilah menjadi rakyat yang cintakan negara in, rakyat yang bersemangat, bersedia bekerja dengan kuat, bekerja dengan rajin serta menjadi rakyat yang mengamalkan budi bahasa yang bermutu tinggi.”

YAB Tun Seri Abdullah Haji Ahmad Badawi…

Aku suka ngan petikan ini. Kalaulah setiap rakyat malaysia cuba fahamkan madsud petikan di atas dengan ikhlas demi agama bangsa dan negara, sudah tentu kemakamuran negara akan mencapai kualiti 100%…

Semalam… aku menonton rancangan bicara siswa di RTM 1 yang membincangkan tentang modal insan. Rancangan ini siaran langsung di UTHM( Universiti Teknologi Tun Husen Onn Malaysia). Rancangan ini di hadiri oleh para MPP seluruh IPTA dan IPTS. Tapi malangnya, aku sedih, soalan yang ditujukan agak lari ngan tajuk forum.  Soalan yang ditujukan lebih cuba untuk menjurus ke arah politik yang berpihak bukan kebenaran. Mengapa mahasiswa bergelar pemimpin ini masih bongok memikirkan kepentingan politik daripada kepentingan rakyat agama negara dan bangsa. Kerajaan cuba menerapkan pelbagai pendekatan yang berguna dan baik untuk rakyat tapi sesetengah pihak yang masih melutut ditepi pemimpin ritorik hanyut mempropagandakan dan memutar belitkan pendekatan ini sehingga mengelirukan rakyat Malaysia. Orang-orang seperti inilah manusia yang langsung tidak memiliki modal insan…

FIKIRKANLAH WAHAI RAKYAT MALAYSIA! 

Tun Mahadhir berkata Melayu mudah lupa

Paklah berkata Islam Hadari

Paklah berkata Cemerlang Gemilang dan Terbilang

Paklah berkata kualitikan Modal Insan

Najib berkata 1 Malaysia….

Tapi ramai rakyat yang jahil cuba menegatifkan kata-kata positif diatas untuk mengelirukan rakyat. Jadilah Insan yang berguna agama bangsa dan negara… I love Malaysia! bersatu Rakyat Malaysia!

Comments (1) »

DOKUMENTARI_1

Aku telah menonton sebuah Dokumentari bertajuk The Arrival. Dokumentari yang menceritakan rancangan Zionis/yahudi dari zaman Firaun lagi sehingga sekarang dan seterusnya akan datang. Dokumentari ini mempunyai 50 episod. Tapi aku baru sahaja tgk smpai episod ke tujuh. tp aku ade input nk share ngan blogger semua.

Anda ingin tahu?

bentuk-bentuk bangunan di dunia ini akan mempengaruhi diri kita. Manusia terdiri daripada 3 aspek kehidupan yang mudah dipengaruhi oleh alam sekeliling (Mind, Body, Soul).

Seni bina Islam pada bangunan kebanyakkan ia munggunakan kubah dan bangunan berbentuk oktagon. Seni bina ini sebenarnya akan mengeluarkan dan menerima tenaga/cas positif.

Seni bina Yahudi pada bangunan kebanyakkan ia menggunakan bentuk piramid, segi tiga dan bangunan2 pencakar langit. Seni bina ini sebenarnya akan mengeluarkan dan menerima tenaga/cas negatif yang banyak.  dan secara ayat kasar akan menghasilkan evil energy.

Segala ciptaan Allah yang maha hebat ini khususnya manusia, setelah dikaji mengikut prinsip sains ia sememangnya dibentuk dari titik mula2 sekali permulaan daripada zarah atom, proton, elektron yang mempunyai cas negatif atau positif. Apabila bangunan2 yang berunsur reka bentuk yahudi semakin banyak dibina. Ia yang mengeluarkan tenaga cas negatif dan akan bergabung dengan cas negatis dalam tubuh manusia dan seterusnya manusia akan terus mempunyai sikap negatif dari aspek rohaninya. 

Contoh lain. Masjid. masjid mempunyai reka bentuk yang akan menghasilkan tenaga cas positif. cuba kalau anda masuk masjid. cas positif akan bergabung ngan cas positif dalam badan. apabila banyak cas positif dalam rohani kita, kita kan buat perkara yang baik yang mendekatkan kita kepada Tuhan yang Esa.

Comments (1) »

MENGAPA???

Panas membahang tp hujan lebat selepas tu?
Mendung menghitam tiada hujan yang turun?
Musim buah pun dah tak ikut musim?
Perempuan lebih ramai dari laki?
Terasa waktu bergerak pantas sgt?
Iceberg semakin cair?
Kecelaruan gender?
Umat islam mula berperang sesama sendiri?
Dan banyk lagi????
Mengapa???
Boleh fikirkan???
Apa patut kita buat???

Comments (6) »