TAMATKAH PERJUANGAN KU???

study

Aku tiba di penghujung perjuangan tatihan carian ilmu ku untuk semester 5 Diploma Sains di UiTM Pahang Kampus Khazanah Alam. Aku selesai menjawab soalan2 di bawah naungan mata pelajaran PHY340 (Digital Electronics). Ada sukar ada Sederhana dan ada mudah. Aku redha, aku tawakal semoga Allah beriku kejayaan yang cemerlang untuk aku terus kuat gagah semangat dalam mempelajari ilmu mu Ya Allah.

Kita selalu dengar apabila tamatnya paper yang terakhir dalam suatu peperiksaan, student melaungkan semangat merdeka!! dengan penuh semangat mengalahkan laungan semasa menyambut hari kemerdekaan. Adoi..masalah2.. ” aku pun sama kekadang”. hehehe… mereka berkata dengan perasaan lega Huh!, abis dah semua paper, selesai perjuangan kita dah, penat betul belajar sem ni…” Setiap semester sama je kate mcm tu…

p/s: bagi yang tak kata mcm tu amik jela ilmu dibawah ini… hehehe

Kesimpulan ceritaku pendek ku. Ingat!!! dalam kita bertatih merangkak berjuang mencari ilmu, hanya ada 1 masa sahaja tamatnya perjuangan kita itu, liang lahad… awalnya kita dengan ilmu, akhirnya kita dengan ilmu..

Aku belajar bila aku bersuara idea dan kau sama2 belajar dengan aku bila aku telah bersuara idea.. kita suma masih naif.. kita semua sudah sempurna diciptakan Allah.. Tapi kita semua belum sempurna mencari kesempurnaan yang Allah berikan kepada kita.. teruskan berjuang dan berubah untuk mencari yang lebih sempurna.

4 Responses so far »

  1. 1

    pany said,

    ye.perjuangan blum selesai. pjg lagi,. huuhu

    sile la tambah widget chat box kt blog ni. baru meriah. okk.

    • 2

      awalliwauddin said,

      huhu.. mmg nk tambah, tp aritu dh try tapi xjd. sy pun lum mahir dlm gune wordpress nie.. klu tau sila la tunjuk ajar..

  2. 3

    nadzrah said,

    hek2!
    tahniah dah abes peksa!
    jom joli kat BP!!

  3. 4

    farahadila said,

    cpt2.. kumpul duit byk2!! nti leh blnje aku!! hahaha


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a comment